Lucka 7. Pinsamt

Jag är kingen på pinsamheter.
Man skulle nog kunna säga att om någon i det här avlånga landet skulle få ett pris på pinsamma saker att göra, så skulle jag nog vara en förbaskat stark kandidat. 

Min topp tre. 

1. Vid stora torget. 

Jag har gått före folk ur en buss, för att hinna med en annan buss. Då jag smiter före killarna framför och är påväg ur bussen, så tappar jag balansen och flyger handlöst ur bussen, ner för den allt för långa trappan, och störtar in i ett träd varav mitt knä går ur led. (Kom nu ihåg att det bakom mig är en lång kö som också är påväg ur bussen) 
Där ligger jag och skrattgråter medan jag typ kramar ett träd. Får tillslut hjälp upp. Ser folket bakom mig och vill typ dö. 


2. Betala med tampongen på tåget

Har händerna ganska fulla med saker, tror jag höll i en smörgås å kaffe, då tågvärden kommer fram och frågar efter biljett/pengar. Medan jag då
Håller i mina grejer försöker jag rota fram i fickan. Nej jag då skulle betala till tågvärden, tar jag ut det som finns i fickan. Sträckte ut handen och där ligger det två tamponger bland sedlarna och mynten. "Ojdå hehe, kan du ta pengarna?" Säger jag. För då jag har händerna fulla så måste den här tågvärden med ett "hehe-generat-fniss" ta bort mina tamponger och  skilja ur pengarna från min hand och räkna själv.
 
 
Jag blir aldrig röd i ansiktet men den här gången ville jag bara sjunka under jorden. Stackars kille. Måste jag säga att han var rätt snygg också? 

3. Kom ihåg var du parkerade

Pappa är inne och handlar.
Jag orkar inte vänta, så går ut till vår bil för att sätta mig där. Öppnar bildörren och sätter mig. Problemet är att det i bilen sitter en dam och det ser jag när jag satt mig, blev livrädd och hon ännu mera rädd. Jag fattade inte vad hon gjorde i min bil?? Inser sedan att det var hennes bil. Inte vår. Dammit. Jag går ur bilen och undrar vad det egentligen är som Gud vill mig och mitt liv. Han är dålig på att ge mig varningar... 

Kommentera här: