2014 - mitt kaos

 
"Mitt liv är ett tetrisspel.  Allt faller snabbt och jag måste bara försöka få det att funka." 
 
 
"Jag vet inte om ni kan känna igen er. Men jag är och har varit i en sån där period i livet där man  mer eller mindre är livrädd för framtiden, samtidigt som man längtar efter den.
för jag vet att det kommer bli bra tillslut, det fixar sig alltid. Man får fixa det. Det har jag gjort tidigare och det ska jag göra nu också. Bitarna kommer falla på plats, det ska jag se till."
 
Det här är ett utkast jag fann, från 2014, och jag tyckte det sammanfattade året rätt bra.
Det var kaos. Svart eller vitt, tromb eller solsken. Kärlek och hat. Passionerat, okontrollerat.Bitarna ramlade hej vilt. Och där stod jag och balanserade på nån livstråd och försökte klara av spelet.  
 
Det var ett olöst pussel.Ett svårt pussel, inget för nybörjare. 
Men jag lyckades tillslut, att få dom där 365 pusselbitarna att falla på plats.
Eller i ärlighetens namn så föll inte alla på plats, jag fick stampa och såga, och kötta ner dom där jävlarna. 
Det kanske inte är det vackraste jag gjort, men det är mitt. Mitt egna lilla pussel. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: