grinchen

 
Jag tycker inte om jul och det har jag nog inte gjort sen jag var ca 10 år gammal.
Jag vet inte varför. Det är bara något med den, som får mig att vilja blunda för den varje år. 
Men förra året hände något, Karlstad gav mig lite julkänslor.  Jag gick upp sex varje morgon, även fastän vi hade sovmorgon. Jag gick upp, kokade te och gjorde iordning frukost, för att klockan 7.15 började julkalendern. Tjuvarnas jul. Den var skitbra, och i år är det mysteriet på greveholm. Vilket är den allra bästa. Så nu, trots att jag inte gillar själva julen, så taggar jag julkalendern för fullt!
 
Alltså jag försöker faktiskt få lite julkänslor. Köpte tre små glittergranar förut. 
Jag tyckte dom såg lite fräsiga ut så, vem vet det kanske blomstrar lite julkänslor i mitt stenhjärta. 
 
Hejdå. 

Kommentera här: