Hagasol




Klockan är 04.45 och jag har nyss lagt mig i min lillalilla 90 säng. Jobbade natt inatt och igår också. Dubbelpass igår, så nu är jag lite trött i huvudet. Har förövrigt  jobbat varje dag nu i december, förutom i tisdags. Annars så har det gått i ett, med jobb, 
julklappshandling och förberedelser hit och dit. Men jag gillar det, att ha nåt att göra. Att uppfylla en roll, det känns bra. 

Åter till min säng, den är liten. Då jag är van att annars sova i en 160 säng så är 90 minimalt. Men ändå lite skönt, jag känner mig inte så ensam. Har en sovnalle och en massa kuddar, det är min avvänjning från att bo ihop med Joy och Anton. Behöver liksom nåt att krama om när huvudet snurrar och hjärtat saknar närhet.

Att ha en 160 säng själv är inget jag rekommenderar. Man sover liksom på halva och så ligger andra halvan orörd. Även de hårdaste, tuffaste, ensamvargar till ensamvargar skulle nog känna sig ensamma och lite vilsna i en sån säng.




Kommentera här: