Någon gång i februari

Jag satt på huk. 
Jag ville kräkas 
men det kom ingenting. 
Förutom genomskinliga tårar. 

Jag fattade inte. Hur något som gjorde så förbannat ont, därinne, bara kunde lämna efter sig ett par transparenta tårar. 

Som om min kropp, mitt skal, var ett filter. Och där under huden stannade all skit. 

Hjärtat dunkade våldsamt när jag ställde
mig uppsom en fånge sin cell, hjälplöst och förbannat.

Sen gick jag därifrån
Torkade bort skammen av tårar som fastnat i min mungipa
Sen gick jag därifrån
Och använde ett gammal mynt


Och så gör dom. 
Dom som bär på hemligheter 
Dom som varje kväll
Går hem ensamma 
fast dom hoppats hela kvällen, 

På att somna naken och förlorad
I armarna på något vunnet

Och så gör dom som förlorat
Och så känns det att bli lurad 
Av det tryggaste du vet 

Och där hamnar man när hoppet 
Skjutit dig i armarna 
Så att du tappat det enda som
Var helt 


Kommentera här: