diktatorn camillski

Igår hade vi rotarydag på skolan. Vilket betyder att man får träffa massa olika slags yrkesmän, samt kvinnor.
Man fick gå på fyra pass. Det här är ju hur bra som helst för dom som faktiskt kanske har 3 olika yrken dom funderar på. Jag kan säga att för min del vart det bara värre. Jag insåg liksom att jag lika gärna skulle vara FN-soldat som diktator. Ja, jag gick på ett sånt där pass, internationellt humanitärt arbete. Vilket i princip betyder att man jobbar för instutioner och organisationer som FN och röda korset. Och när jag satt där och hörde han berätta, så tänkte jag att jag skulle passa perfekt. 
Men sen så slog det mig också att jag skulle passa som diktator. Jag skulle inte vara så himla elak. Visst, jag skulle se till att få frukosten på sängen, att kläderna var framplockade, en egen chaufför och grejer skulle jag också ha,  och jag kanske skulle tvinga befolkningen att döda jordens alla spindlar, och sen vill jag ha badankor och tårta med clementiner på, det ska jag inte sticka under stolen med. Men jag skulle inte döda så mycket folk, jag lovar. 
 
Bara jag som tycker att diktatorer ser väldigt bittra ut? Ni sitter där ni vill sitta, på en hög stol, med massa makt. Ni får precis vad ni vill, och ändå ser ni så himla sura ut. geez, cheer up dude.
Man vill ju liksom bara ge er lite glass och en happy meal.
 
 
 
 
 

Kommentera här: